La Fundació ha invertit prop d'un milió i mig d'euros en la rehabilitació i ampliació del museu, al qual s'han afegit cinc sales per a l'exposició permanent i tres més per a les exhibicions temporals. Així mateix el centre ha incorporat noves obres, un total de 23, entre les quals destaquen peces de Barceló, Chillida, Miró, Tàpies o Guinovart, per tal d'«enfortir la col·lecció», segons explicà el director gerent de la Fundació, José Luis Yuste.
Fins abans de la reforma, la política del centre expositiu era la de mostrar una obra de cada autor. «Ara hem cobert aquesta norma i hem decidit ampliar les obres dels autors per destacar moviments o artistes del segle XX», explica Yuste.
Dividida en tretze sales, la col·lecció permanent fa un recorregut per l'art espanyol contemporani de manera cronològica i per estils o moviments, «des de Picasso a Barceló, que és el representant més jove». Tanmateix se centra sobretot en la segona meitat del segle XX, fet que «permet al visitant seguir l'evolució de l'art espanyol comtemporani dels darrers cinquanta anys».
Pel que fa a les exposicions temporals, també es veuran afectades per la reforma del museu, que atorga tres noves sales per instal·lar-hi les mostres que vénen d'altres indrets o institucions. Segons Yuste, la línia principal a l'hora d'organitzar aquestes exposicions es basarà «en l'art internacional per completar l'oferta existent al museu», tot i que de cara a la reobertura s'ha escollit un artista espanyol, Picasso.
Juntament amb la Suite Vollard, que ja s'havia mostrat anteriorment al museu, l'exposició Picasso. Gravats mostra 28 gravats de diferents èpoques de l'artista malagueny, «que mai abans no s'havien mostrat a Espanya». Les sèries La comida fruga i Los saltimbanquis, de les seves èpoques blava i rosa, datades entre 1904 i 1915, i alguns gravats de l'etapa cubista dels anys 1909 a 1915 compartiran espai fins a finals de juliol amb la Suite Vollard, una col·lecció de 100 gravats que pren el nom del marxant de l'artista, Ambroise Vollard, per a qui realitzà aquests coures entre 1930 i 1936.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.