L'artista Manuel Hernández Mompó va residir a Mallorca (Alaró) des del 1974 fins al 1983.

TW
0

El Centre d'Art Reina Sofia de Madrid està fent feina en la creació d'un catàleg raonat que reunirà tota l'obra de l'artista valencià Manuel Hernández Mompó, que va residir a Mallorca entre 1974 i 1983. Aquest treball és una manera de localitzar la màxima obra possible del reconegut artista, com a pas previ d'una gran exposició antològica que aquest centre cultural prepara entorn de la figura de Mompó per al 2005.

Així ho va assegurar ahir Carlos Pérez, responsable del catàleg raonat i que va explicar que des del Reina Sofia s'ha fet un gran esforç per trobar el màxim nombre possible d'obres d'aquest creador, «sobretot aquelles peces menors, com dibuixos o papers, que estan en poder de particulars». És per això que el museu ha començat una campanya de publicitat en molts de mitjans de comunicació, a fi de localitzar aquestes peces. Tots els interessats que volen que la seva obra quedi catalogada poden telefonar al 915 27 64 17.

El catàleg raonat d'aquest artista, que va morir a Madrid a l'edat de 64 anys, és finançat per la Fundació Telefónica, que també en patrocinarà l'exposició.

Segons va explicar ahir Carlos Pérez, «ja fa uns quants anys que estam treballant en aquest projecte», la finalitat del qual és recollir totes les obres que puguem d'aquest home, creador d'una obra totalment mediterrània i figura clau de la pintura espanyola de la segona meitat del segle XX. «La feina que estam duent a term en aquests moments és una investigació referent a tota la trajectòria artística de Mompó».

Manuel Hernández Mompó es va instal·lar a Mallorca l'any 1974. Primer a Palma i, des de 1977, a Alaró. Llavors ja era considerat una de les principals figures de l'avantguarda pictòrica espanyola i, com a tal, protagonitzava exposicions arreu del món.

La seva arribada a Mallorca va coincidir amb un inici del procés de simplificació dels signes. Els seus quadres tenen menys elements però, alhora, són més rics en suggeriments. Amb aquesta experimentació pretenia arribar a l'anul·lació de la forma, a fi de donar més importància a la insinuació i a la suggerència. El 1974 va fer la seva primera exposició a la Sala Pelaires.