El Palau March ajorna un altre cop la inauguració de la planta museu

Problemes de l'estructura i la restauració de les escultures retarden el projecte

Vista del pati on s'han ubicat les 20 obres de la col·lecció March. | P. B.

TW
0

Reforçaments imprevists al cos de l'estructura i els treballs de restauració de les escultures que s'exhibiran al pati han ajornat un altre cop la inauguració de l'àrea museística del Palau March de Palma. L'actuació prevista en aquesta primera fase del projecte, que contempla la rehabilitació integral de l'històric edifici, havia anunciat el final d'obra per a mitjans de setembre. El director de la Fundació Bartomeu March, Basilio Baltasar, lamentà el nou retard i, malgrat que no donà una nova data d'obertura, afirmà que «serà durant aquests mesos de tardor» d'enguany.

Aquesta primera fase de la intervenció afecta el pati i la planta baixa de l'emblemàtic palau, que una vegada culmini les seves obres, es convertirà en un referent cultural, «complimentant i enriquint l'oferta de la ciutat de Palma». Per materialitzar aquesta idea, el projecte comprèn, a més de la línia de museu, una biblioteca i l'auditòrium, l'execució dels quals conclourà el març del 2003. Però, no obstant el retard, i a falta de concretar alguns detalls, el projecte expositiu es troba molt avançat, especialment la tercera línia, que fa referència a la mostra d'escultures de la col·lecció particular de Bartomeu March. Un total de 20 peces, de les 60 que integren la col·lecció que es trobava al Palau March de Cala Rajada, s'han instal·lat al pati de l'edifici sota l'intercolumnat cobert que envolta l'estructura.

Obres de reconeguts creadors com Henry Moore, Eduardo Chillida, Baltasar Lobo, Berrocal i Fenosa envolten la gran peça de Corberó, El órgano Mediterráneo, que ocupa el centre de l'espai, i formen part d'aquesta selecció d'obres que Bartolomé March seleccionà durant un període de més de 30 anys i que, segons Basilio Baltasar, «deixa resolt un capítol de l'escultura contemporània, l'episodi més atractiu, amb una selecció dels autors que més han significat per l'escultura del segle XX».

Les peces, que en aquests moments s'estan restaurant, moltes es veren afectades pel temporal que assolà l'illa el passat hivern, i s'han instal·lat seguint un doble criteri expositiu, segons Baltasar: didàctic, ubicant l'obra i la informació per orientar pedagògicament el visitant; i, un criteri escenogràfic, per tal de situar les peces estèticament d'acord amb l'entorn.