El telescopi 'Hubble' ha trobat una nova modalitat de forats negres

El seu estudi permetrà obtenir noves dades sobre l'univers

TW
0

Investigadors de l'Space Telescope Science Institute de la Nasa (EUA) han trobat, en imatges recollides pel telescopi Hubble, forats negres de mida mitjana, informa una nota distribuïda per la Societat Astronòmica Americana. Es tracta d'uns forats negres que fins ara no s'havien pogut trobar i que proporcionen una important informació a l'hora de comprendre com creixen aquests interessants fenòmens de l'univers. El més estrany d'aquests nous forats negres és que s'han trobat als nuclis de brillants ruscs d'estrelles, anomenats conglomerats estel·lars globulars, que orbiten a la nostra via Làctia i també a altres galàxies.

S'espera que les noves troballes permetin comprendre millor com es van formar les galàxies i els conglomerats globulars d'estrelles fa milers de milions d'anys. Els conglomerats d'estrelles globulars contenen les estrelles més antigues de l'univers. Si ara aquests conglomerats tenen forats negres és molt probable, llavors, que els tinguessin des de la seva formació.

Els nous resultats indiquen que els ambients més tranquils dels conglomerats globulars allotgen aquests forats negres d'una forma diferent a com succeeix als violents nuclis de certes galàxies. D'aquesta manera, no només es pot aprendre sobre la formació dels forats negres sinó també com es forma l'estructura d'una galàxia a l'univers. L'estudi més acurat i amb més profunditat d'aquest nova modalitat de forat negres recentment descoberts permetrà als investigadors obtenir noves informacions sobre la formació de l'univers, els seus orígens i la seva expansió.