Jordi Alcaraz mostra a Pelaires el que amaga l'altra cara de la realitat

L'artista de Calella exhibeix una sèrie de pintures i escultures

TW
0

El goteig de l'aigua interromp el silenci de la sala. Sis àmfores en constant moviment pengen del sostre, com si fossin campanes... el moviment, el so i la ceràmica formen part de l'escultura. «A vegades el que és important no es troba al contingut, sinó a un altre lloc». A partir d'aquesta reflexió l'artista Jordi Alcaraz concep l'obra de pintures i escultures que exhibeix amb motiu de la Nit de l'Art a la sala Pelaires de Palma. Així, cercant l'origen del so, el principi del moviment, i el que ha darrere la superfície, Alcaraz presenta una exposició de contrasts i paradoxes, que reuneix a la sala escultures «sense materiral ni procediment», colors que sobrepassen la superfície del quadre i «envaeixen l'aire», i quadres que mostren el seu interior o que són reduïts al seu so.

El que pretén Alcaraz amb aquesta exposició «és trencar amb l'escultura i amb la pintura tradicionals» perquè «jo no concep una pintura plana. Per mi "afirma el creador" la pintura perfecta és aquella que pot captar l'aigua en moviment». Alcaraz assenyala que, aquesta idea d'esbrinar «el que hi ha darrere» l'extrapola a tota la seva producció: pintura, escultura i qualsevol instal·lació reflecteix aquest interès personal, quasi «malaltia», per convertir l'obra en «una cosa viva», per això la importància del moviment, i crear «un món sense paraules».

L'exposició, que es podrà visitar fins al pròxim mes de novembre, reprodueix aquesta idea a totes les obres. En aquesta línia, per exemple, Jordi Alcaraz ha creat en un dels murs un mar del qual sorgeix una particular interpretació de les illes, tractant de mostrar el paper secret que jugen les parets d'aigua de la sala. Així mateix, mostra una sèrie de pintures amb caràcter netament escultòric que s'esforcen per traslladar la seva força interior a la superfície.