TW
0

L'art contemporani mostrà la seva cara més atrevida a la cala Sant Vicenç. En la tercera edició, l'esdeveniment cultural Nit Niu, una iniciativa de l'empresari Jaume Fluxà "amb el patrocini de l'Ajuntament de Pollença", es titulà Extreme Protection, i presentà accions i intervencions de les creadores i creadors contemporanis Pilar Albarracín, Bruna Esposito, Rivane Neuenschwander, Jun Nguyen-Hatsushiba i Fernando Sánchez. Rosa Martínez, comissària de Nit Niu, explicà que l'objectiu és «actualitzar la vinculació de la cala Sant Vicenç amb l'art». Del títol digué que Extreme Protection al·ludeix a les cremes protectores solars, «però també a les pors contemporànies davant el terrorisme, perdre la feina, la immigració, etc.».

Durant el dia, veïns i banyistes van poder contemplar el procés d'instal·lació de les creacions de la sevillana Albarracín i del madrileny Sánchez. Precisament aquests dos artistes foren els únics que assistiren a cala Barques, nom de l'indret, envoltat de natura i pur ciment. Albarracín explicà dels seus visors panoràmics que s'imaginà la cala mallorquina com «l'epicentre de cultures, on desemboquen tots els mars». Mentrestant, Fernando presentà un rètol d'estil revetla amb més de 300 llums que deia: Viure sense fer feina, «una declaració d'absoluta felicitat, una fanfarronada, traducció bastarda de les frases 'El treball et farà lliure' i 'No faceu mai feina'». Al matí aquest cartell sorprengué a molts, i al vespre el públic participà del «somni».

Per la seva part, Nguyen-Hatsushiba reflectí conductors esforçant-se davall de l'aigua; Neuenschwander, peixos amb paraules; i Expósito, imatges de la seva mare fent un llit. Entre el públic hi havia molts rostres coneguts, com ara Pep Pinya, Bernat Rebassa, Christian Domínguez (del Ministeri d'Assumptes Exteriors), el periodista Eduard Punset, Santi Ibarra, del Guggenheim, Joan Sastre, i Margarita Gómez Acebo entre molts d'altres.