TW
0

Balears és la comunitat que té el major índex de fracàs escolar d'Espanya i el consum d'estupefaents duplica el de les altres comunitats espanyoles. Amb la finalitat de fer una tasca de prevenció i que aquestes xifres es redueixin, el voluntariat del Centre Universitari d'Ariany organitza, any rere any, un camp de treball urbà format per nins dels barris palmesans de Son Banya, sa Gerrereria, Son Gotleu, la Soledat i Corea. Aquesta acampada, que es va fer des del dia 22 fins ahir al parc nacional d'Aigüestortes, consisteix en una sèrie d'activitats que van des d'esports o lectura, fins al teatre i les excursions.

L'objectiu d'aquests campaments és fer una feina d'integració social amb els nins, perquè comprenguin que les diferències entre cultures i races no existeixen, i que totes les ètnies i tradicions mereixen un respecte. No es pretén altra cosa que fomentar el desenvolupament sostenible i l'ecologia humana d'aquests joves positivitzant l'actitud davant la cultura de l'esforç i incrementant la seva autoestima de cara al futur.

De tots és sabut que la vulnerabilitat a un trastorn físic o psicològic augmenta conforme es redueix l'ajuda familiar o social. Aquest és el problema, que alguns d'aquests nin estan molt sols i necessiten algú que signifiqui un punt de referència positiu.