Sant Pere, el «patró major» dels pescadors, solcà la badia de Palma

La processó tingué nou itinerari des de Sant Elm al moll de pescadors

La comitiva condueix la imatge del patró major fins a la barca. | J.MOREY.

TW
0

Els pescadors i els homes de mar celebraren ahir a Palma la jornada festiva del seu patró, sant Pere. Els actes s'iniciaren amb una missa a Santa Creu, per continuar amb un dinar de germanor al restaurant del Reial Club Nàutic. En acabar, va ser homenatjat el soci més veterà de la confraria, Andreu Rigo, que va ser obsequiat amb una placa de record.

A l'horabaixa es va fer la processó terrestre i marítima amb un itinerari nou. Enguany, la imatge del sant sortí de l'oratori de Sant Elm a coll de Cristòfol Díaz, Òscar Fernández, Josep Manuel Bonnín i Rafel Sánchez, amb el vestit típic de pescador mallorquí. Els acompanyaven el batle de Palma, Joan Fageda; el president de la confraria, Josep Bonnín, i el sacerdot Ramiro Merino. Tancava la processó la Banda Municipal de Música. La processó es dirigí al moll de barques i, d'allà, al mollet, on els esperava molt de públic. La imatge fou embarcada al Marruza i s'inicià la processó marítima, acompanyada per moltes barques engalanades amb paperines.

Molta participació al Port d'Alcúdia
Els pescadors, veïns, turistes i autoritats del Port d'Alcúdia celebraren també la tradicional processó per terra i per mar en homenatge de sant Pere. El nucli costaner, que celebra durant aquesta setmana les seves festes patronals, s'omplí com altres anys de nombrós públic per contemplar la comitiva. La imatge del sant sortí, després de la missa a la parròquia de la Mare de Déu del Carme i Sant Pere, cap al port acompanyada per la Banda Municipal de Música d'Alcúdia i per les diferents autoritats. Una vegada allà la pujaren a un dels nombrosos vaixells que participaren en la posterior processó marítima pels voltants de les instal·lacions del port i de la badia.