Jaume Sisa presentà el seu darrer treball, «Bola voladora»

«En aquest disc he posat un vestit nou a les meves antigues cançons», assegura el cantautor

TW
0

Amb el seu posat trist i nostàlgic, el cantautor galàctic Jaume Sisa va arribar ahir a Palma per presentar el seu nou disc, Bola voladora. Es tracta d'un treball en el qual reuneix una selecció de temes antics que defineixen tota la seva carrera. Però el disc s'allunya de tota nostàlgia, ja que, com l'artista explica, «he anat a cercar l'essència de les cançons, perquè els temes tenen un únic esquelet, i els he posat un vestit nou».

En opinió de Sisa, aquest disc, que presentarà a Porreres a l'agost, ha estat «una manera de reinventar-me. La vida és molt llarga i jo he passat per diferents etapes, i la d'ara podria ser de refundació». Jaume Sisa es refereix als personatges que han passat per la seva vida: Ricardo Solfa, El Viajante, Armando Llamado. Precisament en aquest treball col·labora Ricardo Solfa en el tema Hay mujeres. «Cada persona té la seva vida i la seva història. Solfa està retirat avui en una platja de Múrcia, on regenta un baret i canta per als turistes. La seva col·laboració en aquest disc ha estat un favor especial», explicà el cantant.

Als seus 53 anys, Sisa s'ha adonat que no pot viure de les rendes ni del favor de la seva generació "«per edat, els que sempre m'han seguit avui no segueixen res ni estan per a moltes festes. Són a les seves cases mirant la televisió», diu" i s'ha llançat a un públic jove, que l'ha portat a fer versions dels seus clàssics amb ritmes més moderns. Això ha provocat que molts experts critiquin la proposta. «No em preocupa que als crítics més puristes no els agradi. El que he fet ha estat actualitzar-los i donar-los un tractament com si els compongués de nou. Si ho he fet així ha estat perquè hi crec», declarà. En aquest disc, Jaume Sisa, acompanyat de la seva banda, Verbena Galáctica, revisita cançons com Qualsevol nit pot sortir el sol o El setè cel.