Malena Campomar: «Enguany mostraré com els infants desenvolupen els cinc sentits»

Els joves dissenyadors es reuneixen a ses Voltes

TW
0

Els joves dissenyadors de les Balears mostraran demà, a les 20.15 hores, les seves creacions a ses Voltes. Malena Campomar és una de les estudiants novelles de l'escola de disseny Blau, que hi presentarà les seves propostes. Aquesta alumna ja despuntà en la desfilada de l'any passat. Llavors el públic va poder comprovar com una jove vestida de cuc es transformava en una bella papallona rosa. Primer, però, passà per l'estat de larva.

"Quina és la temàtica d'enguany? 
"Els cinc sentits.

"Com feis comptes plasmar-los en vestit? 
"He decidit fer feina amb nins i a partir d'aquí veure com són capaços de desenvolupar els cinc sentits. Per això he escollit quatre colors bàsics: groc, vermell, blau i verd. Amb aquests colors, els nins han pintat una tela blanca de cotó que després he utilitzat per confeccioanr els vestits. Cada peça va acompanyada de picarols, perquè un temps, quan el nin o la nina començava a graponar, acostumaven a cosir-n'hi un a la puntera del calcetí. El nadó descobria el renou i se'l cercava. Les formes dels vestits són arrodonides: és el descobriment dels volums.

"A l'hora de la desfilada també cercareu descobrir aquests cinc sentits? 
"Les nines imitaran un mim que es passejarà per damunt la passarel·la, perquè això és el que fan els nadons quan imiten els moviments de la mare.

"Com veis el vostre futur com a dissenyadora? 
"Uf! M'estim molt aquest món, però no crec que tengui sortida a l'Illa. És una manera d'expressar el que sents i de reflectir-ho a l'exterior.

"Per cert, quin és el vostre dissenyador preferit? 
"Ungaro. És molt sensual. Empra teixits de molta qualitat, com sedes i tuls, i això fa que la seva roba com suri damunt les models. És la sensació aquella de mira'm i no em toquis, com la de la papallona.