Marina Castaño, viuda de l'escriptor Camilo José Cela i presidenta de la Fundació que el premi Nobel té al seu poble natal d'Iria Flavia, va confirmar ahir a Madrid el nomenament, per designació del rei Joan Carles, de Pere A. Serra Bauzà, president del Grup Serra, com a nou membre del Patronat de la Fundació Camilo José Cela. Al costat de Pere A. Serra, el monarca també va designar com a patró el president del Grup Planeta, José Manuel Lara Bosch. «Jo vaig ser qui va proposar al Patronat aquests dos noms. Dilluns vaig portar la proposta al rei i a ell li va semblar idònia», va revelar Castaño. «En el cas de Pere Serra, m'hi uneix una gran amistat, una amistat que en el cas de Camilo José es remunta a més de 50 anys. És per això que crec molt important tenir una presència mallorquina a la Fundació del meu marit, ja que no debades va viure allà durant trenta-dos anys i va ser molt important en el seu procés creatiu».
La marquesa viuda d'Iria Flavia no va voler entrar a valorar les crítiques que des de diversos cercles mallorquins s'han abocat en repetides ocasions contra la seva persona, ja que considera que va ser ella la que va allunyar paulatinament Camilo José Cela de l'Illa i de les amistats que hi va fer durant més de tres dècades. En to conciliador, Castaño va afirmar que «Mallorca és un lloc que li va donar acollida (al seu marit), li va donar hospitalitat, i allà va treballar molt de gust envoltat de bons amics sempre, i amb un paisatge inigualable davant dels seus ulls. Això no pot passar inadvertit a la seva biografia i en la seva trajectòria. I si allà (a Iria Flavia) del que tractam és de conservar la seva memòria intacta i impol·luta, Mallorca no en pot quedar fora de cap de les maneres». La presidenta de la Fundació va acabar postil·lant que el nomenament de Pere A. Serra «ha estat una iniciativa meva que ha estat molt ben acollida per sa majestat». La notícia d'aquests nomenaments la va donar a conèixer Marina Castaño a la Casa de Galícia a Madrid, durant la presentació dels VII Cursos d'Estiu de la Fundació Camilo José Cela, que tindran lloc a Iria Flavia.
La viuda del Nobel gallec va estar acompanyada en la presentació d'aquests cursos per Darío Villanueva Prieto, vicepresident primer de la Fundació, i per Ana Cela Trulock, germana de Camilo José Cela i directora dels Cursos d'Estiu. Per la seva part, Pere A. Serra va assegurar ahir que «em sent molt honrat amb aquest nomenament per tres motius. Primer, perquè és el rei Joan Carles qui m'ho ha demanat i no m'hi podia negar; segon, per la vella amistat de més de cinquanta anys amb Camilo José Cela; i, tercer, perquè Camilo sempre va dir que la traducció de Pasqual Duarte en català, que va fer el meu pare i que va ser publicada per la impremta Atlante, de la meva propietat, era un dels llibres més ben editats que havia vist mai».
D'altra banda, en el Patronat, que és presidit per Marina Castaño i amb Darío Villanueva com a vicepresident, també hi són representats, entre molts altres, José Fernando Almansa, Carmen Balcells, José Luis Cela Trulock, Rodolfo Martín Villa i Alberto de Elzaburu, i Ana Cela Trulock i Luis Caruncho Amat com a patrons emèrits. Marina Castaño donà a conèixer aquests nous nomenaments durant la presentació del balanç dels seus primers cent dies al capdavant de la Fundació Camilo José Cela, entre els quals destacà la publicació d'un nou número de la revista El Extramundi dedicat al cinquantenari de la publicació de La colmena, i l'edició d'un CD amb un facsímil del manuscrit de La familia de Pascual Duarte.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.