Miquel Batllori: «M'exiliaren aquí i hi vaig trobar el caliu de la cultura»
El jesuïta inaugurà a Palma els actes del 50è aniversari de l'Estudi General Lul·lià
Miquel Batllori i Munné és conegut pels seus nombrosos treballs sobre Ramon LLull i el llegat de la història i la cultura catalana a Europa en els darrers vuit segles. Però, abans de tot, és Pare jesuïta i ha exercit de mestre a diverses escoles, com la de Monti-sion de Palma, a més d'investigar teologia a centres com l'Institut Històric de la Companyia de Jesús de Roma. Des de 1994 és Doctor Honoris causa per la Universitat de les Illes Balears (UIB). A finals d'octubre va oferir una conferència sobre els seus records de la Mallorca on visqué durant els anys quaranta encetant els actes del 50è aniversari de l'Estudi General Lul·lià. El pare Batllori revelà a Diari de Balears algunes de les característiques d'aquella Illa que ell recorregué fa seixanta anys i que ha anat recuperant en els seus constants viatges.
També a Illes Balears
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Ja es pot comprar la camiseta de les seleccions de futbol de les Illes Balears
- El PSIB calcula que amb el decret turístic del PP-Vox «27.000 habitatges de lloguer vacacional ja no es revertiran per a residents»
- Sebastià Taltavull: «La despesa en armament es podria dedicar a acabar amb la fam al món»
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.