La tripulació controla la fuga que disparà l'alarma de l'Atlantis

TW
0

Els astronautes del transborador Atlantis aconseguiren ahir reparar la fuga d'aigua descoberta a primeres hores d'ahir en un dels conductes de refrigeració de l'estació Alfa, segons informaren fonts de la NASA.

L'incident, que féu sonar les alarmes de l'estació tot i que no ha suposat perill per als ocupants del complex, es localitzà en una connexió entre l'estació i el nou mòdul connectat el passat cap de setmana. Els tècnics de l'agència espacial creuen que la fuga ha estat provocada per bombolles d'aire emmagatzemades a l'interior del conducte, del qual va escapar prop de mig litre de líquid.

La fuga és de naturalesa diferent a la registrada el passat divendres a la bateria d'un dels vestits espacials, de la qual s'escapà hidròxid de potassi, fet tractat com una averia important, encara que sense perill per als astronautes. Ahir la tripulació es dedicà a comprovar els sistemes d'un nou mòdul que serà provat el dijous.