Canyelles complementa la instal·lació amb 28 escultures. | S.A.

TW
0

Trànsits de Pep Canyelles és la instal·lació múltiple que en paraules del seu autor «representa una reflexió sobre el tema de la memòria, i una visió sobre la vida i la mort» i que des d'avui i fins al mes de juliol es pot contemplar a l'espai cúbic, el jardí i part dels passadissos de la Fundació Miró. L'obra, una instal·lació i 28 escultures, presenta una evolució en la gestació d'obres escultòriques de Canyelles en què el ferro, ja sigui per ell mateix o en combinació amb altres elements, com fusta, acer o lona, es torna l'element central d'una creació entesa com «la forma de construir un pont per connectar amb l'espectador i evocar-li la seva pròpia sensibilitat», en paraules d'Aurelio Torrente, director de la Fundació.

Canyelles, que concep la feina de l'artista com «un diari en el qual s'incorporen totes les coses que un viu», vol reflectir en aquestes peces «les meves vivències dels darrers dos anys, que és el temps que he estat treballant en el projecte, i entre aquestes vivències agafa una especial importància la mort dels meus pares», explica l'escultor. En l'obra de Canyelles també s'aprecia una clara referència a l'illa. L'autor planteja aquest fet com un «qüestionament vital», perquè «si fas una tasca creativa és important reflexionar sobre el fet de viure i qüestionar l'espai físic on vius».

D'altra banda, l'escultor, que dota les seves creacions de títols «poètics i evocadors», posa de manifest que a l'hora de crear centra el seu interès en «el contingut, per això les obres van per una banda i els títols que reben responen a les sensacions i sentiments que em provocava el fet de crear en aquest entorn».