TW
0

Lauren Bacall, Sadie Frost i Harvey Keitel ocuparen ahir vespre per primera vegada la pantalla número nou dels cinemes Porto Pi amb motiu de la preestrena de la pel·lícula del realitzador mallorquí Toni Aloy El zel, que avui serà present a totes les sales de l'Estat espanyol. Aquest esdeveniment, esperat pels habitants de l'Illa des que es començàs a rodar el 1999, congregà al recinte una multitud expectant entre la qual hi era també el president del Govern de les Illes Balears, Francesc Antich; el vicepresident del Govern, Pere Sampol; el director general de Presidència, Pere Fullana; el conseller d'Educació i Cultura, Damià Pons i el director de Política Lingüística, Joan Melià, que foren rebuts pel director mallorquí.

Tots ells foren acompanyats per una quantitat considerable de subscriptors de Diari de Balears, que hi assistiren de manera gratuïta convidats per la publicació del Grup Serra. La història, basada en una novel·la de l'escriptor americà del segle XIX Henry James Una altra volta de pern, que descriu l'experiència vital de dos orfes que reben la seva educació d'una jove anglesa, va arribar als espectadors en versió original subtitulada en català.

Aquesta preestrena havia aixecat molta expectació, ja que sent la primera d'un jove director mallorquí, té un elenc de luxe. Molts volgueren comprovar de primera mà aquesta primera experiència, com també gaudir dels paisatges i de la bellesa que ofereix Raixa. En les seves veus originals, aquests actors de reconeixement internacional mostraren al nombrós públic com la dida que s'ocupa dels infants arriba a pensar, després d'una sèrie de morts, que els esperits dels morts passen als al·lots. Arribant així, de manera progressiva, a una situació d'una gran càrrega angoixant.

Aquesta projecció arriba a les pantalles després que s'estrenàs en el Festival de Cinema de Sant Sebastià . El mateix director de la pel·lícula apuntà que aquesta se centra en els vincles sentimentals que s'estableixen entre el nin i la institutriu (Sadie Frost), units pel fet que tots dos han estat maltractats. Però també entre aquesta i l'oncle dels infants.