TW
0

Les Balears trepitgen fort. L'artesania del calçat, una de les activitats més antigues i arrelades de l'Illa, passa ara per un bon moment. L'associació de les principals empreses de calçat, Selec Balear, mostrà ahir al cafè Cappuccino les darreres tendències de la tardor-hivern 2002 a Palma encetant una campanya de presentacions d'àmbit estatal amb l'objectiu de promocionar la seriositat comercial i la qualitat que els caracteritza. Aquesta iniciativa ha tingut el suport de la Vicepresidència del Govern de les Illes a través de la Direcció General de Promoció Industrial en matèria de disseny i de noves tendències.

La model i presentadora de televisió Paloma Lago, imatge de Selec Balear, recordà les dificultats que tenen els dissenyadors illencs per la insularitat, fet que «no impedeix que el calçat balear estigui en el millors mostradors de tot el món. El calçat balear té arrels però no té fronteres», comentà. El president de Selec Balear, Miquel Llompart, explicà que «ara fa 30 anys començàvem asqueta singladura, un projecte comú que ha donat els seus fruits. El que feim és una acurada presentació d'unes col·leccions exclusives».

Llompart també posà de manifest l'encariment de les matèries primeres pel problema de les vaques boges i espera poder defensar totes les campanyes de venda. Selec és integrat per les firmes mallorquines Barrats i Kollflex i les menorquines Homer, Looky, Patricia i Pons Quintana. El vicepresident del Govern, Pere Sampol, destacà el bon moment que es viu en el sector del calçat i que ha estat un any extraordinari d'exportació. «Volem agrair a l'associació que es deixi utilitzar per altres sectors econòmics, ja que alhora es promocionen empreses d'altres sectors, com la bijuteria, la moda, l'agroalimentària, la cultura».