Les Balears trepitgen fort. L'artesania del calçat, una de les
activitats més antigues i arrelades de l'Illa, passa ara per un bon
moment. L'associació de les principals empreses de calçat, Selec
Balear, mostrà ahir al cafè Cappuccino les darreres tendències de
la tardor-hivern 2002 a Palma encetant una campanya de
presentacions d'àmbit estatal amb l'objectiu de promocionar la
seriositat comercial i la qualitat que els caracteritza. Aquesta
iniciativa ha tingut el suport de la Vicepresidència del Govern de
les Illes a través de la Direcció General de Promoció Industrial en
matèria de disseny i de noves tendències.
La model i presentadora de televisió Paloma Lago, imatge de
Selec Balear, recordà les dificultats que tenen els dissenyadors
illencs per la insularitat, fet que «no impedeix que el calçat
balear estigui en el millors mostradors de tot el món. El calçat
balear té arrels però no té fronteres», comentà. El president de
Selec Balear, Miquel Llompart, explicà que «ara fa 30 anys
començàvem asqueta singladura, un projecte comú que ha donat els
seus fruits. El que feim és una acurada presentació d'unes
col·leccions exclusives».
Llompart també posà de manifest l'encariment de les matèries
primeres pel problema de les vaques boges i espera poder defensar
totes les campanyes de venda. Selec és integrat per les firmes
mallorquines Barrats i Kollflex i les menorquines Homer, Looky,
Patricia i Pons Quintana. El vicepresident del Govern, Pere Sampol,
destacà el bon moment que es viu en el sector del calçat i que ha
estat un any extraordinari d'exportació. «Volem agrair a
l'associació que es deixi utilitzar per altres sectors econòmics,
ja que alhora es promocionen empreses d'altres sectors, com la
bijuteria, la moda, l'agroalimentària, la cultura».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.