Joan Pons triomfà a Nova York i va ser rebut amb forts i intensos aplaudiments.

TW
0

Després de 40 anys d'ostracisme, l'Òpera Metropolitana de Nova York recuperà dijous a la nit amb tota la seva esplendor l'obra Nabucco, de Giuseppe Verdi, i amb el paper estel·lar del rei Nabucodonosor encarnat pel baríton menorquí Joan Pons. «És una posada en escena espectacular, especial i difícil per a l'orquestra i el cor, però estic molt satisfet del resultat», explicà un exaltat però content Joan Pons després de la representació, que recollí un gran èxit a jutjar pels perllongats aplaudiments.

Pons, un habitual de l'escenari del Metropolitan des de l'any 1983, recordà que les obres de Verdi "el centenari de la seva mort es compleix enguany" són molt complicades i exigeixen molt a les veus. «Demanen molta de vocalitat, extensa tant per damunt com per davall i alhora ha de ser robusta i tenir color. Per això és difícil», va afegir.

El baríton menorquí va qualificar de molt interessant la nova escenografia creada per a aquesta reposició, una de les més esperades i innovadores de la temporada del Metropolitan, tenint en compte que no es representava a Nova York des de 1960. «Hi ha moltes escales, però és un escenari còmode per als actors que ressalta l'experiència global que és l'òpera, i en aquest cas una òpera amb molt de cant», comentava Pons.

L'enorme plataforma giratòria de quasi 15 metres d'altura, creada pel director de producció Elijah Moshinsky i pel dissenyador i escultor John Napier després de gairebé un any d'investigació i de provar-ne cinc models diferents, fou un dels elements més esperats davant dels mals resultats de les altres dues presentacions avantguardistes que hi ha hagut enguany a l'escenari del Metropolitan.