Miquel Gelabert de Manacor guanya la medalla d'or del Saló del Vi de Madrid

L'estand del Govern balear també va ser guardonat com el millor del certamen

TW
0

Balears ha triomfat en la segona edició del Saló Internacional del Vi de Madrid. El màxim guardó, la medalla d'or per al millor blanc de criança en fusta ha estat per al Chardonnay 1999 dels cellers Miquel Gelabert de Manacor (denominació d'origen Pla i Llevant). Mentre que el premi al millor estand ha recaigut en el Govern balear. L'acte d'entrega de premis en el Palau de Congressos de Madrid va ser presidit pel director general de RTVRE, Javier González Ferrari.

El conseller d'Agricultura i Pesca del Govern, Mateu Morro, va recollir el premi al millor mostrador d'aquesta segona edició que avui es clausura. Tots els vinaters illencs presents en el saló han coincidit a l'hora de valorar de manera positiva per la comarca del Pla i Llevant de Mallorca la concessió del guardó, que serveix per confirmar l'excel·lent categoria i qualitat de la major part dels vins illencs.

El propietari dels cellers, Miquel Gelabert, va manifestar a Diari de Balears la seva sorpresa i satisfacció davant aquest guardó. «No ens ho esperàvem de cap manera. Hi havia uns 280 vins i el nostre és l'únic que ha passat sobre els de Rueda. Estam molt satisfets», comentava des de Madrid Gelabert, que va rebre el diploma acreditatiu així com un gravat. Els cellers de Miquel Gelabert varen néixer l'any 85. «La veritat és que tot va començar com un hobby. La nostra producció és bastant limitada. Feim unes 20.000 botelles a l'any i 8 tipus de vins».

Enguany, per primera vegada, 14 vins de les Illes han estat presents a la prestigiosa mostra gràcies a la iniciativa promoguda des de la Direcció General de Promoció Industrial de la Conselleria d'Economia, Comerç i Indústria. Les Balears han disposat d'un estand dissenyat per l'Institut d'Innovació Empresarial, de 135 metres quadrats en els quals s'agrupaven els 14 vinaters.