TW
0

Una marea humana calculada en uns 20 milions de persones es congregà ahir a les voreres del riu Ganges en el Dia de la Lluna Nova, amb ocasió del «Maha Kumbh Mela», gran peregrinació hindú que té lloc cada dotze anys en la regió d'Allahabad (en el nord de l'Índia).

De fet, ahir fou el dia «més propici» per a aquesta concentració humana sense precedents, ja que, segons els astròlegs, coincideix amb una conujunció de planetes que no es repetirà en 144 anys. El «Kumbh» començà el 9 de gener i acabarà el 21 de febrer. Els banys rituals que permeten als peregrins rentar tots els seus pecats en un lloc molt ampli, en la confluència del Ganges i el Yamuna, començaren ben prest, a les 5.15 del matí (hora local, les 0.45 a Espanya).

Les processons estaven encapçalades per «Nagas» "la secta més venerada de «sadhus» (els sants de la religió hindú)" quan el sol ja havia sortit en la regió. Aproximadament un miler d'adeptes del grup «Maha Nirvani» correren fins a l'aigua i s'hi varen ficar despullats i cridant. Però la major part dels participants en aquest acte de fe repetit durant segles era gent corrent, dones, nins, ancians i famílies senceres arribades dels quatre punts cardinals de l'Índia.

«Estam preparats per rebre fins a 30 milions de persones durant tot el dia, però n'esperam al voltant de 20 milions», declarà ahir Jeevesh Nandan, cap administrador del «Maha Kumbh Mela». El llibre Guiness dels rècords descrigué el «Kumbh» de 1989, que reuní més de 15 milions de persones, com «el major nombre d'éssers humans que mai no s'han reunit amb un objectiu comú en tota la història de la Humanitat». Amb l'edició d'enguany el rècord queda àmpliament superat.