S'anomenen Col·lectiu de Teatre Necessari Trono Villegas.
Arriben per primer cop a Mallorca portant una gran Sopa de ràdio.
Oriol Grau, el cèlebre «Palomino» de La Cosa Nostra i el músic
desaprofitat del Sense Títol és el director del muntatge. Sopa de
ràdio és digué Grau «imaginació». Imaginació a través de la qual es
vol retre homenatge al 75è aniversari de la fundació de la
radiodifusió a Espanya i per fer-ho, res millor que la visió
particular d'uns quants creadors contemporanis sobre la ràdio per
dins.
L'eix de l'obra són quinze històries diferents. Totes elles
passen a un lloc comú: un locutori radiofònic, la caixa de trons.
Segons el director, es tracta de «la matriu d'una sola mare que va
parint, amb ordre i desconcert, diferents criatures de pares
diferents». Algunes històries són realistes, d'altres fantàstiques.
Històries sarcàstiques, crítiques o tendres, nostàlgiques i no.
Sorprenents i cruels... tot hi té cabuda en un món a
contratemps.
Set actors en són els protagonistes de l'obra en què tots
compten gairebé per igual. Paloma Arza, Agnès Busquets, Jesús
Calvo, Carmeta Masvidal, Marcel Medrano, Jaume Montagné i Joan
Rodríguez integren l'elenc que du a escena 15 personatges. Com a
suport a l'embull dramàtic, diverses veus en off, entre elles la de
Grau i la d'Andreu Buenafuente, contribueixen a incrementar el
dinamisme i atorgar més força a les vivències i problemes dels
professionals d'aquest món.
L'espectacle, ja en cartell, es representarà al Teatre Municipal
de Palma fins passat demà. Té una hora i mitja de durada sense
interrupcions i, estrenat el desembre de 1999, arriba ara a
Mallorca precedit, segons els actors, d'un bon èxit de crítica i
afluència de públic gairebé arreu del país. Per treure endavant
aquest muntatge, fet per encàrrec, l'experiència de Grau en el
programa El Terrat de Ràdio Barcelona l'ha permès conèixer de prop
les vivències d'un món que no està a l'abast de tots els
artistes.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.