TW
0

De Mata Hari a la màquina alemanya per encriptar la clau de la Segona Guerra Mundial, anomenada Enigma; càmeres secretes de la KGB i velles armes de la CIA: la història de l'espionatge està instal·lada en un museu de Washington. Una creació que acaba de ser autoritzada pel Govern de la ciutat.

Aquest museu de l'espionatge internacional obrirà les seves portes la primavera del 2002, estarà situat a prop de la seu de l'FBI, al cor de la capital nord-americana, i els seus promotors privats estimen que costarà 29 milions de dòlars.

«La idea que ha duit a la creació d'aquest museu és la de reunir en un mateix lloc tota la història de l'espionatge, des dels seus orígens fins als nostres dies, concentrant-se en les accions individuals dels espies».

La mostra evocarà els espies més cèlebres, fracassos rotunds i operacions especials que han modificat el curs de la història. El tema central del museu serà «no tant una història política com una història sobre la manera com aquestes persones treballaren durant molts anys, sobre com aconseguiren els seus èxits i els seus fracassos, i les conseqüències que aquests tingueren en el món».

Es recordaran temes com la revolució russa i la Guerra Freda entre la Unió Soviètica i els Estats Units. Entre les seves diferents seccions, el museu en tindrà una de consagrada a França en la qual es mostrarà la manera com va fer feina la Resistència francesa a l'antesala del desembarcament a Normandia, fa mig segle.