TW
0

L'actriu espanyola Marisa Paredes va ser elegida ahir nova presidenta de l'Acadèmia de les Arts i les Ciències Cinematogràfiques d'Espanya amb el compromís de treballar «desinteressadament» pel cinema espanyol, del qual ha assegurat sentir-se «molt orgullosa». Els 119 acadèmics varen elegir Paredes per 110 vots a favor, 6 en contra, un en blanc, una abstenció i un nul.

A més, també s'elegiren com a vicepresidents primer i segon Antonio Chavarrías i Joaquín Oristrell, respectivament. La nova presidenta de l'Acadèmia, en substitució de la també actriu Aitana Sánchez Gijón, disposarà d'un mandat de tres anys, en lloc de dos com fins ara. D'aquesta manera, Paredes estarà en el càrrec fins a la celebració de la cerimònia d'entrega dels premis Goya en el 2004, segons han decidit els acadèmics a l'Assemblea.

Paredes havia rebutjat en una ocasió presentar-se a la candidatura, però finalment va decidir fer-ho per implicar-se en la indústria cinematogràfica espanyola: «Molts companys m'ho havien demanat i crec que era el moment de mullar-se i treballar pel cine», explicà. Entre els seus objectius assenyalà que es troba posar en marxa l'edifici de l'Acadèmia, perquè sigui un punt de trobada i de debat, com també realitzar una memòria viva del cine espanyol amb els professionals actuals.