El «Romeu i Julieta» del segle XXI s'estrena a la Sala Mozart

TW
0

Una de les grans tragèdies de Shakespeare, Romeu i Julieta, arriba aquesta nit a la sala Mozart de l'Auditòrium a càrrec de Teatre Educatiu S.L sota la direcció de Gonzalo Baz. Una versió moderna a través de la qual es vol parlar de «l'Amor amb majúscula, de l'Amistat, de les decisions que es poden prendre d'una forma visceral, gens reflexiva, de la Passió que envolta tots els personatges, volem parlar de la joventut», comentà Baz. L'obra estarà en cartellera fins el 22 d'octubre.

El text de l'autor es respecta al màxim, ja que «és insuperable» però a través del muntatge es vol donar una versió més actual d'un tema tan universal com són les passions i els sentiments. «Romeu i Julieta és una tragèdia que pot passar en qualsevol moment i lloc», explica el director. Aquesta és la segona producció de Teatre Educatiu, que ha estat realitzada amb actors i tècnics mallorquins. L'any passat s'estrenà amb una versió moderna de Peter Pan i s'han duit a terme més de 200 representacions a diversos teatres de tot Espanya.

En aquest nou muntatge set actors donen vida als catorze personatges de la funció. Són joves d'entre 19 i 35 anys que durant uns mesos es dediquen professionalment al teatre i que foren elegits en un càsting en el qual es presentaren 80 persones. Miguel Àngel Jiménez fa el paper de Romeu i Silvia Sánchez el de Julieta.

L'escenografia i el vestuari són del segle XXI. Hi ha ubicada una espècie de plataforma mòbil a l'escenari que dóna molt de joc, i la música ha estat creada especialment per a Romeu i Julieta a càrrec del grup mallorquí Capsule Corp, que ha fet una sèrie de temes instrumentals amb ritmes moderns. S'han fet dues versions en català i castellà, versió que serà estrenada el proper dia 31 d'octubre al teatre Cervantes de Valladolid.