Pere Noguera considera injustes les declaracions de Simonet.

TW
0

La reacció a les declaracions que el tenor mallorquí Francesc Simonet, que fa feina a l'Òpera de la Bastilla de París, feia a Diari de Balears en l'edició d'ahir respecte que «el Teatre Principal no dóna feina als cantants lírics mallorquins» no s'han fet esperar per part dels afectats.

«Des que aquest senyor va estar en el cor del Teatre Principal ara fa uns vuit anys no hem tornat a tenir notícies seves ni tampoc no ha fet una carrera tan brillant com per tenir dret a queixar-se. Ell no ha tornat a veure'ns i mai no s'ha posat en contacte amb nosaltres. Per tant, és injust que faci aquestes declaracions ofensives quan el Teatre Principal sempre ha donat cabuda i tot el suport possible als cantants d'aquí». Així parlava Pere Noguera, director del Teatre Principal, que manifestà una gran sorpresa per les esmentades declaracions, que qualificà «d'injustes i d'injustificables».

Per la seva banda, la soprano Silvia Corbacho, que prepara totes les temporades d'òpera que ofereix el Principal, també es mostrà molt dolguda per aquestes declaracions. «Em record perfectament d'aquest jove. La veritat és que tenia una veu molt bonica, però havia d'estudiar i preparar-se. Quan Simonet diu que al Teatre Principal no donam feina als mallorquins s'equivoca totalment, perquè hi ha una llarga llista de noms que s'han format aquí, que hi han tingut les seves primeres oportunitats i que han actuat a les temporades d'òpera».

Les mezzosopranos, Marisa Roca, Eulàlia Salbanyà i Xisca Escalas; les sopranos Sandra Galiano, Maia Planas, Isabel Rosselló, Fanny Marí, Mari Paz Juan, Judith Borràs, Martina Garriga i Joana Llabrés. O els tenors José María Moreno, Jaume Roca, Juan Carlos Falcón, Pedro Fuentes o els baixos Pere Deyà, Carles Virgili, Joan Miloseviski, Simó Orfila, o altres noms com Àlvaro Servera, Josep Carrera i Guillem Gornals han actuat al Teatre Principal. Així en volgueren deixar constància per replicar a Simonet les seves paraules, que «ens deixen de costat i no compten amb els mallorquins a l'hora de fer muntatges».