El tenor Josep Carreras, l' estrella de l'estiu

El cantant actuarà a l'Auditòrium de Palma el 31 d'agost amb el pianista Lorenzo Bajav

TW
0

Tot un estiu plagat d'activitats per a tots els gusts i edats, per això és un bon moment per sortir a la fresca a gaudir de les millors pel·lícules, del teatre i de la música. I en aquest apartat, una de les ofertes més atractives de l'estiu sense dubte serà la que oferirà el dia 31 d'agost el tenor Josep Carreras a l'Auditòrium de Palma acompanyat del pianista Lorenzo Bajav. Un concert en què col·laboren entre altres el grup Serra. El tenor oferirà entre altres, obres de Granados, Puccini, Bellini, Mercadante i Leoncavallo.

La regidora de Cultura de l'Ajuntament de Palma, Carme Feliu, va presentar ahir les festes «Aquest estiu surt a la fresca», en què es podrà gaudir des del 3 de juliol al 3 de setembre de 106 activitats en 8 escenaris diferents: parc de la Mar, castell de Bellver, Teatre Municipal, casal Solleric, casal Balaguer, ses Voltes, can Bordils i la Fundació Miró. El pressupost és de 60 milions de pessetes.

Una de les activitats que genera més públic any rere any és el cinema a la fresca. Així es podrà gaudir de 32 pel·lícules, 4 d'elles infantils, 6 en català i 2 en versió original. Les 20 restants són de recent estrena. Es podrà veure, entre moltes altres, Tres reyes, El coleccionista de huesos o Celos. Totes aquestes al parc de la Mar. Des de la mirada de l'art al Solleric es podrà gaudir de 8 pel·lícules en versió original que tenen com a denominador comú que giren entorn de diversos estils musical. Així per exemple The Doors o Wild Man Blues.

Pel que fa al teatre es podran veure 7 obres pertanyents a autors i grups mallorquins amb el que es dóna als grups locals l'oportunitat de mostrar les seves obres a un nombrós públic. Així, es podrà veure Ai... Bielet que estic de fotut de Cobervos o Quin beneit més viu de Passatemps, entre altres.

La música tindrà un apartat molt important i abraçarà tots els estils. Se celebrarà la 17a edició de Cançons de la Mediterrània al Parc de la Mar. Un total de 4 concerts i 8 actuacions amb artistes d'Algèria, Catalunya Nord, Marroc. Destaquen Maria del Mar Bonet, Marina Rossell, Martirio o Paco Ibáñez.