El grup anglès The Swingle Singers obre les Serenates de Cala Rajada

La XIII edició que se celebra el juliol compta amb una ambiciosa programació

TW
0

«Serà el festival de les estrelles». El mes de juliol la música tindrà el seu protagonisme a Cala Rajada. Arribà la XIII edició de les Serenates d'estiu als jardins de la Fundació Marc, a la Torre Cega amb una programació molt ambiciosa. Quatre concerts amb artistes de prestigi ompliran les nits del dijous en un marc immillorable. El director artístic del festival, Pere Estelrich i la directora de Juventuts Musicals, Berta Liesegang presentaren la nova edició. El dia 6 obrirà el festival la formació anglesa The Swingle Singers, un grup que versiona obres amb la veu.

«Enguany és l'any Bach. Es commemora en tot el món el 250è aniversari de la seva mort. Als quatre concerts hi haurà també una peça de Bach. La nostra filosofia és agafar un ventall d'estils musicals. El que pretenem és que no hi hagi cap concert igual. Aquest any podríem dir que és un festival d'estrelles per la qualitat dels seus intèrprets», comentava Pere Estelrich.

The Swingle Singers apareix regularment als teatres més famosos del món i ha fet també col·laboracions amb diverses orquestres. El 1990 el grup actuà a l'Scala de Milà amb l'òpera d'Azio Corghi Blimunda. A més de concerts i enregistraments, el grup ofereix master classes a nivell internacional. En els seus concerts a capel·la els solistes combinen fugues, fragments orquestrals, peces per a piano, obres de la música pop, amb partitures de caire popular.

El dia 13 de juliol actuarà una autoritat del piano, el català Miquel Farré que oferirà un programa romàntic i també inclourà una peça de Bach. La musicalitat, la força temperamental i el poder comunicatius són valors que la crítica subratlla en referir-se a l'art interpretatiu d'aquest artista.