La clonació pot obrir la font de la joventut, segons experiments amb vedells

TW
0

Científics que han clonat sis vedells afirmen que en les seves cèl·lules sembla haber-se detingut el rellotge de l'envelliment, i creuen que aquestes noves tècniques podran alguna dia ser la vertadera «font de joventut».

El descobriment, que es publica en el número d'avui de la prestigiosa revisa Science, ha estat considerat com una fita per la comunitat científica dels Estats Units.

Els vedells clonats, a diferència del que ha succeït a l'ovella Dolly, que va néixer el febrer del 97 en un institut d'Edimburg, mostren signes de ser més joves que el que les seves edats cronològiques marquen, segons afirmà Robert Lanza, de l'empresa Advanced Cell Technology.

Lanza ha dirigit aquesta investigació, que ha comptat amb la participació també de científics del Lankenau Institut de Wynnewoo i de la Universtiat Thomas Jefferson de Filadèlfia.

La clau dels seus experiments de clonació radica en els telòmers, les terminacions dels cromosomes que, cada pic que una cèl·lula es divideix, es desgasten i provoquen el procés conegut com envelliment. Si bé la clonació es realitzà a partir de cèl·lules senescents, en les darreres etapes de la seva capacitat de divisió, les obtingudes recuperaren quasi la totalitat del seu cicle renovador.