La qualitat artística i la calidesa humana de la soprano Aída
Vera s'exposaran avui en l'escenari de l'Auditori de Sa Màniga de
Cala Millor. Una actuació, emmarcada dins de la I Setmana Europea
de Música Religiosa i programada per a les 21.30 hores, en què la
intèrpret actuarà amb la Camerata Mediterránea, sota la direcció
del moscovita Guerasim Voronkov. Vera, membre de la companyia
d'òpera Kontraveus, ha protagonitzat una brillant trajectòria plena
d'èxits, entre els quals destaquen col·laboracions amb el mestre
Kamal Khan o l'enregistrament d'un disc monogràfic de Manel
Blancafort.
"Quin serà el programa que interpretareu anit?
"Després d'una mica de dificultat, perquè no hi ha moltes
composicions religioses per a soprano i orquestra de corda, el
director i jo decidírem escollir per a la primera part Salve
Regina, per a soprano, cordes i orgue, de Händel, i en la segona
Psalm 112 en do menor per a soprano, cordes i orgue, de Vivaldi.
Dues peces molt representatives del Barroc alemany i italià,
respectivament.
"Quina dificultat de cant representa per a vostè cadascun
d'aquests dos estils musicals?
"La música alemanya està subjecte a més regles, és més inflexible a
l'hora d'interpretar. Mentre que la italiana dóna més llibertat al
cantant, que pot deixar lluir la seva veu amb més facilitat.
Concretament, la interpretació d'aquesta composició de Vivaldi és
una autèntica gimnàstica vocal per la combinació de moviments
ràpids i lents.
"Amb quina variant s'identifica més?
Amb la variant italiana, encara que pens que ambdues són d'una
bellesa incomparable.
"Per quin dels tres gèneres de la música lírica es
decanta?
"Crec que el cantant no ha d'escollir mai entre els tres gèneres de
la música lírica: l'oratori, el lieder o l'òpera, perquè tots tres
serveixen per completar la formació del músic. L'oratori tracta la
veu com un instrument més, el lieder aporta un refinament musical,
mentre que l'òpera dóna potència vocal i facilita el moviment
gestual, un aspecte molt important perquè la veu no és sols la
laringe, sinó també la resta del cos.
"Quin és el seu suport personal interpretatiu?
"Sempre tinc en compte les meves creences personals, per a mi la
música és la meva religió, de fet la consider com un llenguatge i
una religió universal.
"En quins projectes artístics estau treballant?
"Ara iniciaré una gira per Ceuta, en què interpretaré sarsuela i
música de compositors espanyols com Granados. A més, he finalitzat
recentment l'enregistrament d'un nou disc compacte dedicat al
compositor mallorquí Miquel Capllonch, gravat amb l'acompanyament
al piano de Cecilio Tieles. En aquest treball s'inclouen vuit
lieders de Schumann o Brahms, per donar més relleu a l'obra de
Capllonch, a més de composicions de Miquel Costa i Llobera, Paul
Verlaine i del poeta lleidatà José Extremero.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.