TW
0

La qualitat artística i la calidesa humana de la soprano Aída Vera s'exposaran avui en l'escenari de l'Auditori de Sa Màniga de Cala Millor. Una actuació, emmarcada dins de la I Setmana Europea de Música Religiosa i programada per a les 21.30 hores, en què la intèrpret actuarà amb la Camerata Mediterránea, sota la direcció del moscovita Guerasim Voronkov. Vera, membre de la companyia d'òpera Kontraveus, ha protagonitzat una brillant trajectòria plena d'èxits, entre els quals destaquen col·laboracions amb el mestre Kamal Khan o l'enregistrament d'un disc monogràfic de Manel Blancafort.

"Quin serà el programa que interpretareu anit? 
"Després d'una mica de dificultat, perquè no hi ha moltes composicions religioses per a soprano i orquestra de corda, el director i jo decidírem escollir per a la primera part Salve Regina, per a soprano, cordes i orgue, de Händel, i en la segona Psalm 112 en do menor per a soprano, cordes i orgue, de Vivaldi. Dues peces molt representatives del Barroc alemany i italià, respectivament.

"Quina dificultat de cant representa per a vostè cadascun d'aquests dos estils musicals? 
"La música alemanya està subjecte a més regles, és més inflexible a l'hora d'interpretar. Mentre que la italiana dóna més llibertat al cantant, que pot deixar lluir la seva veu amb més facilitat. Concretament, la interpretació d'aquesta composició de Vivaldi és una autèntica gimnàstica vocal per la combinació de moviments ràpids i lents.

"Amb quina variant s'identifica més? 
Amb la variant italiana, encara que pens que ambdues són d'una bellesa incomparable.

"Per quin dels tres gèneres de la música lírica es decanta? 
"Crec que el cantant no ha d'escollir mai entre els tres gèneres de la música lírica: l'oratori, el lieder o l'òpera, perquè tots tres serveixen per completar la formació del músic. L'oratori tracta la veu com un instrument més, el lieder aporta un refinament musical, mentre que l'òpera dóna potència vocal i facilita el moviment gestual, un aspecte molt important perquè la veu no és sols la laringe, sinó també la resta del cos.

"Quin és el seu suport personal interpretatiu? 
"Sempre tinc en compte les meves creences personals, per a mi la música és la meva religió, de fet la consider com un llenguatge i una religió universal.

"En quins projectes artístics estau treballant? 
"Ara iniciaré una gira per Ceuta, en què interpretaré sarsuela i música de compositors espanyols com Granados. A més, he finalitzat recentment l'enregistrament d'un nou disc compacte dedicat al compositor mallorquí Miquel Capllonch, gravat amb l'acompanyament al piano de Cecilio Tieles. En aquest treball s'inclouen vuit lieders de Schumann o Brahms, per donar més relleu a l'obra de Capllonch, a més de composicions de Miquel Costa i Llobera, Paul Verlaine i del poeta lleidatà José Extremero.