«Mai no he cregut en la teoria de la maduresa popular, exposar la història d'un país és necessari»

La directora Patricia Ferreira i l'actriu Ana Fernández presentaren el thriller polític «Sé quién eres»

TW
0

«Mai no he cregut en la teoria de la maduresa dels pobles, explicar la història dels països és necessari. El fet que certes persones rebutgin alguns esdeveniments socials no implica que no se n'hagi de parlar més». Amb aquesta claredat i rotunditat defensa la novell directora Patricia Ferreira una de les parts més compromeses de la seva òpera prima, Sé quién eres, envers els obscurs esdeveniments de la transició espanyola.

Un thriller polític que la cineasta madrilenya presentà ahir a Palma amb la protagonista femenina del film, Ana Fernández, guanyadora del Goya a la Millor Actriu Revelació per Solas, i que ara s'enfronta a la crítica amb el seu segon paper principal cinematogràfic.

L'encontre d'una jove psiquiatra, Paloma (Ana Fernández), amb un malalt de la síndrome de Korsakof, Mario (Miguel Àngel Solá), que suposa la pèrdua de memòria, és el punt de partida de Sé quién eres, en què una història d'amor i amistat facilita el decurs d'una subtil trama política en què es rescaten del passat fets oblidats de la nostra història.

«La transició espanyola va ser bona per al país, però no s'han d'oblidar les víctimes que es varen deixar pel camí. Estic segura que el film serà acollit amb prejudicis i que aixecarà polèmica», assenyalà ahir Ferreira. Així i tot, el repartiment d'intèrprets, compost a més per Roberto Enríquez, Ingrid Rubio, Mercedes Sampietro, Vicki Peña o Héctor Alterio, entre altres, s'ha submergit d'una manera molt compromesa en el rodatge de la pel·lícula, assumint el risc d'acceptació popular que pot originar.

Per la seva banda, Ana Fernández va exposar que «la temàtica del film em va atreure des del primer moment que vaig llegir el guió, perquè es tracta d'una història que pot succeir en qualsevol societat. A més, em va fascinar el personatge de Paloma, una dona amb coratge que lluita perquè la veritat no es perdi en el record».