L'Institut de la Dona incrementa amb un 12% les denúncies per publicitat sexista

L'onze per cent de les queixes presentades varen ser interposades per homes

TW
0

L'Institut de la Dona, a través de l'Observatori de la Publicitat, rebé 331 denúncies contra la publicitat sexista el 1999. Aquesta data suposa un augment del 12 per cent respecte de l'any anterior, en què es recolliren 262 denúncies.

El 1999 es denunciaren 128 campanyes publicitàries enfront de les 112 del 1998, un 6'67 per cent més. És la més denunciada la nova classe Business de la companyia Ibèria amb un 11'7 per cent, seguida de l'empresa Indice Multimedia per la seva campanya de la guia QDQ, que registrà un 7'8 per cent de les denúncies, segons l'informe.

De les 16 empreses a les quals es dirigí l'Institut de la Dona, la majoria procediren a la modificació i fins i tot retirada de les campanyes, com és el cas de Microsoft i Gallina Blanca. D'altres, en canvi, es mostraren reticents, com l'anunci del Citröen Xsara, contra el qual es pensa que s'haurà de tornar a actuar. Els estereotips més denunciats, segons Dávila, foren els que mostraven la dona interessada sols en la moda, la bellesa i la llar, i els que presentaven el perfil de la «dona 10» com a jove, activa, moderna i mestressa de casa.

De l'informe es destaca que de cada vegada hi ha més homes que decideixen denunciar determinades campanyes i assenyalà que el 1999 l'11 per cent de les denúncies les interposaren homes. A més, el 1999 es llançaren tres campanyes publicitàries que «feren burles sobre la violència contra les dones», Fabergé amb l'anunci del desodorant Axe, Multimedia amb QDQ i Interoute amb un dels anuncis de Simpletel.