TW
0

El protagonista del proper mes d'abril serà el cinema, un cinema que es podrà gaudir a través de la gran pantalla però també a través de l'ordinador. Els dies 27 al 30 d'abril es durà a terme Proyecta 00, la IV edició del Festival Internacional de Curtmetrages organitzat per l'Escola de cine, dansa i teatre Sa Nau i que compta amb col·laboradors com l'ambaixada de França, Grècia, Filmoteca Nacional, els cinemes Renoir entre molts altres. Serà la primera vegada que un festival de cinema es presenta a tot el món de manera virtual. La pàgina web és proyecta00.walltrack.com i és una pàgina creada per Onice Grup i la nova productora mallorquina Talaiot cinema.

«Enguany com a cosa nova tenim que les fitxes es poden enviar per Internet. Hem volgut entrar en el 2000 de ple. Hi haurà quatre sessions diàries als cinemes Renoir i conferències i ponències, així com tallers a Sa Nau, entre ells un d'animació impartit per Raúl Díez. També la novetat és que apareix un premi per un projecte de curt que es produirà per 2'5 milions de pessetes», explicava Miquel Ramon, director del Festival de Curtmetratges.

Aquesta nova edició comptarà amb una retrospectiva de Juan Antonio Bardem amb Calle Mayor, Cómicos i La muerte de un ciclista i un cicle dedicat a França amb Delphine Leize. Com a convidats, explicava Miquel Ramon, hi haurà Hector Fabes, Samuel Menkes, Arturo Marcos, Jerome Dopffer i des de Grècia probablement Angelopoulus.