El Jove Ballet d'Ucraïna interpretarà a Palma «Blancaneus» i «La Cendrosa»

L'Auditòrium aposta per uns espectacles per a tot el públic els dies 3 i 4 de gener

TW
0

L'Auditòrium de Palma ha programat, per als dies 3 i 4 de gener, uns espectacles per a tota la família i en horari assequible per als més petits. A les 19 hores, el Jove Ballet d'Ucraïna interpretarà Blancaneus i els set nanets, (dia 3) i La Cendrosa, (dia 4).

El primer dels ballets" contes a representar damunt les taules de l'escenari de Palma es basa en la música de Pavlovsky i en el llibre que Udalova i Barsky varen fer sobre el conte dels Germans Grimm. La Cendrosa, en canvi, té en la música de Prokofiev i en el llibret de Volkov "sobre el conte de Perot", el marc perfecte per interpretar la història de la jove que enamora el príncep amb l'ajut d'una fada.

El Jove Ballet de Kharkov és una companyia estable que es va crear el 1979 a partir de l'Escola Professional de Ballet de Kharkov. Aquesta companyia és única a Ucraïna per la seva professionalitat, pel seu repartiment i per l'important suport del Teatre Acadèmic d'Òpera i Ballet de Kharkov.

La companyia ha realitzat amb èxit gires per Alemanya, França, els Estats Units i Finlàndia; i ha actuat en els escenaris de l'Òpera Nacional d'Ucraïna (Kíiv) i del Teatre de l'Òpera i Ballet de Lvov.

Des de la seva fundació, dirigeix aquest ballet, i també l'escola, Natalia Rzhevskaya, artista emèrita d'Ucraïna.
Aquesta formació "que té el suport del Teatre Acadèmic d'Òpera i Ballet de Kharkov en qüestions de decorats i vestits" arriba a Palma en la segona gira que fa per Espanya i que serà de dos mesos: de desembre del 99 fins a gener del 2000, arrossegarà amb no només Blancaneus i Cendroses, sinó també libèl·lules, papallones, pepes, ossets, flors i forces del mal de poca edat.