«Viure al compàs del temps, evolucionar en el flamenc però conservar-ne les arrels»

Cristina Hoyos i la seva companyia presenten a l'Auditòrium el seu darrer espectacle

Cristina Hoyos serà avui vespre a l'Auditòrium amb el seu darrer espectacle. | J. Morey.

TW
0

S'han complit deu anys des que va posar en escena el seu primer espectacle amb la seva primera companyia. Ara celebra aquest aniversari i Mallorca ho podrà gaudir. La ballarina Cristina Hoyos serà avui amb la seva companyia a l'Auditòrium, amb Al compás del tiempo, un espectacle que recull algunes coreografies fetes al llarg de la seva carrera, una mica retocades, i altres de noves.

«Estic molt contenta de ser aquí. Feia molt de temps que no venia a ballar a Mallorca. El meu espectacle no té argument. La gent de la meva companyia és molt jove, encara que ballen des de petits. Jo el que vull és conservar les arrels del flamenc i afegir-hi algunes coses fresques, coses noves; i això és el que m'aporten aquests joves ballarins. S'ha de viure al compàs del temps, s'ha d'evolucionar; però sense posar-hi elements artificials "que això és el diferencia alguns espectacles del que és el flamenc», explicava Cristina Hoyos.

Respecte a aquests elements artificials, comentà que «avui dia hi ha espectacles de flamenc on hi ha molt de fum, coses molt modernes; i el flamenc és el flamenc. Compartesc la innovació, però mai no s'ha d'oblidar que no ens hem d'intentar assemblar a un altre tipus de ball. El flamenc és profund: passió i cor. S'ha d'intentar que la tècnica no amagui aquesta ànima. S'hi ha de cercar un equilibri».

Cristina Hoyos opta per ballar sense argument, perquè «això és el que em fa ganes ara. Durant molt de temps vaig interpretar molts de personatges; però ara vull ballar sense representar ningú. Quan l'espectacle du argument és necessari molta més gent, de la qual jo ara com ara no puc disposar. Tal vegada en el 2.000».