Un pont amb moltes sortides

Viatges, estades a refugis i ofertes culturals es donaran cita aquest llarg cap de setmana festiu

Les opcions són moltes. A la fira Baleart, per exemple, hi ha molt per veure.

TW
0

Cada persona és un món i tothom és lliure, en principi, d'elegir com ha de gaudir del seu temps lliure. Cinc dies basten per a molt. Hi ha els més petits: Ja és hora de preparar les maletes, mami? Quants de dies ens queden per partir? Els aventurers: Heu pensat en el menjar? N'hi haurà prou amb entrepans i coses fredes?. Pensau que allà dalt farà molt de fred i no oblideu de dur jerseis gruixats i roba còmoda per a les excursions. També pensau en els jocs de taula per a la nit. Els romàntics i passejadors: Tenc tanta d'il·lusió de veure la fontana di Trevi!. Els sibarites: Jo realment el que em fa més ganes és el menjar, que m'han comentat que és deliciós. Els pessimistes: ja hi tornam a ser, un altre avorriment! I els aixafadors: jo ja t'ho deia, havíem d'haver previst alguna cosa. Comença el compte enrere. Totes aquestes són més o menys les opcions, les preferències i les situacions dels mallorquins per a aquest llarg pont de la Immaculada, que enguany és més extens que mai. S'iniciaria ja divendres a la nit i fins dimecres que ve.

Els que són més previsors ja fa estona que tenien el destí ben clar i ho reservaren amb antelació. Aquests estan salvats. I és que aquest pont es viatjarà més que mai, tal vegada com alternativa al fet que aquest Nadal els preus són desorbitats, així ho explicaren les agències de viatges consultades per Diari de Balears. El Corte Inglés va comentar que des de setembre ja no queden places per a Eurodisney i per alguns llocs d'Europa com Praga, Roma i Londres. «Eurodisney és el lloc preferit per les famílies amb nins petits, en canvi els matrimonis i les parelles opten molt per Europa, sobretot, Roma, Praga i Londres».

Però n'hi ha molts que han decidit quedar-se a l'Illa i és que hi ha moltes opcions, com un refugi, una casa de colònies o un casal. La Xarxa d'Instal·lacions del Govern balear (XIB) disposa d'una sèrie de llocs que des de fa dos mesos estan complets. Com per exemple l'alberg de la Platja de Palma, els casals d'Alaró i Binicanella, torre d'en Ganxo de Menorca i Can Pep Xicu d'Eivissa. Aquests són locals que es lloguen a grups, normalment de joves. Al santuari de Lluc, unes 300 places, i al castell d'Alaró, que hi caben 60 persones, també tot està reservat. El mateix que els Tossals Verds, que compta amb 30 places.