Una trentena de peces en ceràmica constitueixen «Ataifor»,
l'exposició d'obres fetes per la mestra ceramista Amelia García que
s'inaugurà ahir al vespre a l'Espai Zero de la Fundació Miró. La
mostra, que pren el títol de la veu utilitzada en àrab per designar
el recipient de fang cuit i remet en moltes de les seves peces al
pes que en la tradició mallorquina deixà la cultura islàmica, és un
reflex de la tasca d'investigació i gestació artística realitzada
per l'artista als tallers de la Fundació, on García va treballar
guardonada amb dues beques Pilar Juncosa als anys 1996 i 1997.
Les obres exposades, plats, antiplats, quatre esbossos i dos
projectes de vaixelles, tenen els seus referents immediats en dos
models ceràmics molt concrets: prop de la meitat de les peces són
inspirades en la terrisseria artesana mallorquina, mentre que la
resta s'exhibeixen com a deutores de l'obra darrera, la més
intimista, de Miró.
En el cas de les primeres, basades en la influència de la
ceràmica popular, es recuperen els «plats morenos d'Inca i les
escudelles, aquestes darreres ja utilitzades en època musulmana,
amb decoracions simples de tipus geomètric o vegetal. En el cas de
les obres de factura mironiana, són peces on, sobre un fons blanc,
es disposen una sèrie d'ideogrames de forma sinuosa, que discorren
per sendes de creació i innovació.
L'exposició, que romandrà oberta al públic fins al mes de
febrer, permet apreciar l'art i la tècnica d'aquesta especialista,
doctorada en Belles Arts a Salamanca i coneguda en el seu exercici
de directora de l'Escola d'Arts de Palma fins al 1990.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.