TW
0

Una trentena de peces en ceràmica constitueixen «Ataifor», l'exposició d'obres fetes per la mestra ceramista Amelia García que s'inaugurà ahir al vespre a l'Espai Zero de la Fundació Miró. La mostra, que pren el títol de la veu utilitzada en àrab per designar el recipient de fang cuit i remet en moltes de les seves peces al pes que en la tradició mallorquina deixà la cultura islàmica, és un reflex de la tasca d'investigació i gestació artística realitzada per l'artista als tallers de la Fundació, on García va treballar guardonada amb dues beques Pilar Juncosa als anys 1996 i 1997.

Les obres exposades, plats, antiplats, quatre esbossos i dos projectes de vaixelles, tenen els seus referents immediats en dos models ceràmics molt concrets: prop de la meitat de les peces són inspirades en la terrisseria artesana mallorquina, mentre que la resta s'exhibeixen com a deutores de l'obra darrera, la més intimista, de Miró.

En el cas de les primeres, basades en la influència de la ceràmica popular, es recuperen els «plats morenos d'Inca i les escudelles, aquestes darreres ja utilitzades en època musulmana, amb decoracions simples de tipus geomètric o vegetal. En el cas de les obres de factura mironiana, són peces on, sobre un fons blanc, es disposen una sèrie d'ideogrames de forma sinuosa, que discorren per sendes de creació i innovació.

L'exposició, que romandrà oberta al públic fins al mes de febrer, permet apreciar l'art i la tècnica d'aquesta especialista, doctorada en Belles Arts a Salamanca i coneguda en el seu exercici de directora de l'Escola d'Arts de Palma fins al 1990.