TW
0

L'ABC, un dels cinemes més cèntrics de Palma, inicia el procés de reconversió. Els picapedrers ja fa un parell de dies que treballen a dins per convertir-lo en un establiment comercial. Encara que a la façana no es vegi res de moviment, a l'interior s'han començat a tomar parets. La societat que l'ha llogat a la seva propietària, Esperança Marquès, vol mantenir-se en l'anonimat perquè encara no sap ben bé a què dedicarà aquest espai que es va tancar dia 13 de setembre, amb el passi d'una pel·lícula, Cuarteto de la Habana, que ben bé hauria pogut ser Crònica d'una mort anunciada.

De tota manera, sembla que es dedicarà a botiga, ja que no és cap entitat bancària la que s'ha interessat pel local. El permís d'obres que normalment s'ha d'exhibir en lloc visible tampoc no hi és, per la qual cosa sembla que només es remodelarà l'interior deixant l'exterior per més envant. El que sí és ben segur és que no serà una sala de cinema, com va ser durant vint-i-un anys, des del 1971 en què la família Vidal va començar a explotar-lo. El panorama cinematogràfic de Palma no quedarà així com està. El cinema Avenida, que en l'actualitat està exhibint Abierto hasta el amanecer, 2, tancarà d'aquí a un parell de mesos perquè una multinacional "Mango" ha adquirit no només la sala cinematogràfica sinó tot l'edifici. Segons va comentar ahir Joan Salas, portaveu de l'empresa que el ve explotant des de fa anys, «aquesta empresa ha arribat amb nosaltres a un acord. Encara queden llogaters als pisos superiors amb els quals també haurà d'arribar a un acord econòmic. A nosaltres ens han d'avisar en un termini de tres mesos abans de tancar definitivament la sala». D'això es desprèn que encara passarà una temporadeta fins que tanqui una altra de les sales emblemàtiques del centre de Palma. Dels projectes que aquesta multinacional té per a aquest edifici encara no se'n sap res.

El mateix camí seguirà el cinema Astòria, al carrer de la Riera. Encara que el mes d'agost el seu tancament semblava imminent, s'ajornarà un parell de mesos. Alguns problemes amb la paperassa han fet que es parli de després d'una data ja dins l'any que ve per tancar un cinema del qual també cal dir que és la Crònica d'una mort anunciada.