Passin i vegin «El bufó subterrani»

La Torre d'en Pau acull una mostra interactiva amb diferents manifestacions d'art

TW
0

Una manifestació artística ha de provocar una reacció a l'espectador. Despertar els seus sentiments, i no deixar-lo indiferent davant una obra. Això és el que es pretén a través de la mostra interactiva que des d'avui i fins dia 23 es desenvoluparà a una sala subterrània de la Torre d'en Pau del Coll d'en Rabassa, un espai que s'ajusta com un guant a la finalitat que cercava l'artífex del projecte, el pintor holandès Leo Van Der Plas. «La torre d'en Pau té un aspecte underground, un lloc pobre subterrani, particularment apte per crear i mantenir un ambient íntim», explicà.

La mostra interactiva, en la qual el públic podrà participar, du per títol «El bufó subterrani». «És una proposta diferent per a la fi de mil·lenni que el que cerca és provocar la gent que entri a formar part de la tómbola del art que està representada en aquest espai. Una de les errades de la gent és la passivitat. Aquí es poden trobar totes les diferents disciplines», explicava Leo.

A l'entrada, un animat i simpàtic bufó a través de les danses i el moviment mostrarà als espectadors l'estructuració de la mostra i del procés cultural. Els elements són pintura, collage, fotografia, instal·lacions, vídeos, actuacions i música en viu. També hi haurà teatre. «El bufó sempre tenia un treball d'intermediari entre el públic i el poder. És una figura de tots els temps, provocador i això és el que nosaltres cercàvem. L'opinió del públic és molt important perquè és seriosa i no hi ha per enmig motius comercials».