Els mitjans de comunicació, causants de l'anorèxia

Fomenten la imatge de dona magra

TW
0

La influència dels mitjans de comunicació, que projecten una imatge de la dona prima i sensual, és una de les principals causes de l'augment dels trastorns de l'alimentació entre les adolescents, segons explicà ahir el psiquiatra Luis Rojas Marcos, cap de la corporació de salut i hospitals públics de la ciutat de Nova York, davant la ponència del Senat que estudia els condicionants extrasanitaris de l'anorèxia i la bulímia.

Per aquest expert, que puntualitzà que la responsabilitat dels mitjans és compartida amb altres factors, la malaltia de l'anorèxia provoca «una fugida dels cervells», ja que les joves obssesionades per assolir la imatge idealitzada ocupen la seva atenció en el seu cos, tot distraient-se de les altres activitats com la seva preparació cultural. «La dieta és el sedant sociopolític més poderós de la història de la dona», asseverà.

En aquest sentit, l'expert explicà que la responsabilitat de la imatge que fomenten els mitjans en desenvolupament dels trastorns alimentaris està demostrada en diversos estudis, les conclusions de les quals apunten que la introducció de la televisió occidental en indrets com la Xina o les illes Fiji ocasionà un increment de la incidència d'aquesta malaltia mental.

El psiquiatra espanyol assenyalà d'altra banda que un 75% de les joves que estan sotmeses a dieta (fet que no significa que totes hagin de caure en l'anorèxia) demostra la influència que exerceixen determinades indústries amb interessos econòmics i fonamentalment, dirigides pels homes.