Gabriel Janer i Miquel Ferrà lloen el darrer llibre de Joan Pla, «Llum de l'Est»

TW
0
C.C. Palma. Els escriptors Gabriel Janer Manila i Miquel Ferrà Martorell presentaren ahir amb grans lloances la darrera novel·la de Joan Pla, Llum de l'Est, editada recentment pel segell editorial de Lleonard Muntaner. L'acte, al qual es pogueren veure cares conegudes de la cultura illenca com el cap de l'Obra Social i Cultural de «Sa Nostra», Miquel Alenyà i el president de l'Obra Cultural Balear, Antoni Mir, va tenir lloc ahir a la nit al Teatre Municipal de Palma.

Tant Janer com Ferrà coincidiren a precisar quant té la novel·la d'autobiogràfica. «Tot narrador fabula -comentà Ferrà- però dins de la fabulació hi ha la realitat de nosaltres mateixos». L'escriptor lloà Joan Pla, així mateix, en les seves diverses facetes: com a narrador, com a periodista de vocació, com a dibuixant i pintor, i com a gran amic i contertuli.

Per la seva banda, Gabriel Janer, que confessà la inquetud que li provocà la lectura de Llum de l'est, la definí com «una novel·la escrita amb enorme i extraordinària llibertat de pensament, visió del món i llenguatge», que fa gala de gran riquesa i força expressiva.