Les obres en català superaren l'any passat el 81% de l'oferta teatral

El nombre d'espectadors va créixer un 27'9 per cent, tot i que l'oferta va davallar

L'espectacle musical «West Side Story», entre els multitudinaris del 98.

TW
0

El 1998 comportà més funcions de teatre. D'aquestes, les funcions en català també augmentaren el nombre. Aquesta és la conclusió que es desprèn de les xifres aportades ahir per la Societat General d'Autors i Editors de les Balears presentades ahir. Així, de les 786 funcions representades l'any pasat, 642 (un 81.68%) foren en català. El percentatge d'aquest mateix concepte referent a l'any passat fou del 72'55%.

Segons destacà el delegat de la institució a les Balears, Ignacio Fernández, aquest increment es deu a dos factors. Per una banda, l'augment i consolidació de companyies de teatre d'aquí. Per una altra, les facilitats de companyies del Principat i del País Valencià en el moment de desplaçar-se fins a les Balears.

Cal destacar que tot i que davalla el nombre d'obres programades, augmenta el seu temps en cartell i, a la vegada, el nombre d'espectadors que assisteixen a les representacions. L'any passat, anaren al teatre gairebé un 28% més d'espectadors: es passà de 167.432 a 21.146 persones. El florido pensil, Faust Versió 3.0, West side Story, Pigmalió, Catxin dena quin estiu o Ses matanceres. Cap 2 foren algunes de les obres més vistes el 1998.

Pel que fa a les xifres relatives a la música, cal destacar que el concert d'Alejandro Sanz fou el protagonista del concert més multitudinari. El seguiren de prop Manolo García i ja més enrere Mónica Naranjo, Dover, Van Morrison, Lou Reed, Jarabe de Palo, BB King, Joan Manuel Serrat i Ella baila Sola. I és que cada vegada són més els espectadors que escullen els concerts a l'aire lliure. Tot i que l'any passat també davallà l'oferta, de 661 es passà a 606 concerts, el nombre d'assistents passà de 300.796 a 316.738, un 5'29%.