Un conservatori per al segle XXI

El conseller de Cultura, Manuel Ferrer, mostra les obres del Conservatori a «Diari de Balears»

A la foto es pot veure el que serà l'Auditori. | J. Torres.

TW
0

Costarà 1.100 milions i és, tal volta, el projecte estrella de la Conselleria d'Educació, el més acaronat, sense dubte. Es tractarà del Conservatori Superior de Música i Dansa de les Balears que, ara per ara, s'està aixecant, a bona marxa, al Camp Redó, a la carretera de Sóller.

Era ahir mateix quan el conseller Manuel Ferrer i la secretària general tècnica, Concepció Sartorio, varen «obrir les portes» de la que serà ciutat de la música a Diari de Balears. El conseller es va mostrar molt content pel ritme de les obres i per la concepció de l'edifici en si: «Les aules d'assaig són capses totalment insonoritzades, s'ha de tenir molt en compte que aquí hi ha d'haver alumnes que han de poder estudiar i han de deixar estudiar els altres». Així, la planta baixa acollirà les sales d'assaig, les sales de dansa (que tindran una amortització especial per evitar lesions sobre el parquet), una entrada a l'auditori i la biblioteca, un mòdul de dos pisos en què els estudiants i professors restaran suspesos en l'aire, mentre els fons de la biblioteca romandrà sota els seus peus. Entremig, passadisos, zones comunes, plenes de bancs, perquè els «habitants» de l'edifici facin vida en comú: «L'arquitecte, Jaume Coll, va voler fer un edifici viu, perquè la gent s'hi sentís bé, perquè la comunicació es produís a cada cantó», assegura Ferrer.

L'auditori, que tindrà capacitat per a cinc-centes persones, ara resta ple de bastiments: s'ha de posar el fals sostre que baixarà un poc els vint-i-quatre metres que ara hi ha entre terra i la part més alta d'aquest mòdul en què s'ha estudiat, mil·limètricament, l'acústica per poder acollir concerts i també muntatges de dansa, no de teatre, «no hi ha tramoia», diu Ferrer.