Picasso i Miró
Obres de Joan Miró i de Pablo Picasso seran presentades a subhasta pública els dies 23 i 24 de febrer en el Palau de les Exposicions d'Ajuda, segons un comunicat distribuït ahir per la casa d'antiguitats Leiria e Nascimento. L'obra de Picasso, sense títol, és un disseny sobre paper realitzat amb llapis de cera i firmat el 1959. La base per a la seva licitació se situa al voltant dels quatre milions de pessetes. El quadre de Miró, també sense títol però amb la firma de l'autor català, és una pintura sobre paper i la base per a la seva licitació és de sis milions de pessetes. L'obra de major envergadura, entre les 1.079 peces d'art que es presentaren a la subhasata, és un quadre del pintor portuguès Columbano Bordalo Pinheiro, avaluat en més de 17 milions de pessetes. DdB.
Arco
Un dels compromisos que té l'actual edició d'Arco és dur a la fira l'avantguarda dels joves artistes estrangers i per això ha creat un espai denominat Cutting Edge, que és una altra manera de dir avantguarda. La galerista espanyola Oliva Arauna ha estat l'encarregada de seleccionar els països que enguany estan representats en aquesta secció: Veneçuela, Brasil, Estats Units, Itàlia, Grècia, Regne Unit i Canadà. Així, el visitant es pot trobar molts muntatges fotogràfics durant el recorregut per aquestes casetes, la qual cosa indica per on van les darreres tendències, amb cossos humans ferits, membres fragmentats o imatges sòrdides que reflecteixen conflictes dels països d'origen. EFE.
• Patrimoni
Làser i pedres
Geòlegs d'Oviedo, Granada i Valladolid treballen en el primer estudi científic encaminat a detectar els possibles perjudicis de l'ús del làser en la restauració de pedres d'interès historicoartístic, anuncià la coordinadora del projecte, Rosa Maria Esbert. Amb fons FEDER europeus i del Ministeri d'Educació, la investigació determinarà els efectes de la radiació làser a la neteja de monuments, ja que aquesta ultramoderna tècnica s'empra parcialment a la recuperació d'algunes de les façanes més rellevants des del punt de vista artístic, com les catedrals de Burgos i Nôtre Dame (París). EFE.
• Literatura
Margaret Atwood
L'escriptora canadenca Margaret Atwood inaugura el proper dimarts a Madrid un cicle titulat «Escritoras de fin de siglo» que durant tot l'any comptarà amb la presència d'autores contemporànies de diferents nacionalitats. El cicle ha estat organitzat pel Círculo de Bellas Artes, en col·laboració amb les ambaixades del Canadà i dels Països Baixos. Després de Margaret Atwood hi intervendrà l'holandesa Hella Hasse, i després hi participaran unes altres escriptores com la britànica Jeanette Winterson, l'alemanya Irene Dische, la francesa Marie Darriensencq i la italiana Fleur Jaeggy, entre d'altres. EFE.
• Història
Tusell
El catedràtic Javier Tusell Gómez, director del Departament d'Història Contemporània de la Universitat a Distància (UNED), impartí ahir a Jerusalem una conferència sobre la transcició política espanyola. La dissertació, que afavoriren el Consolat General d'Espanya a Jerusalem oriental i l'Institut Cervantes, tindrà lloc a l'alberg Nôtre Dame, situat davant la porta dels Cristians a la murada de la ciutadella antiga. DdB.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.