Tomeu Penya ultima el seu nou disc, un àlbum «personal» amb dotze cançons pròpies

El treball, el nombre desset de la discografia del cantautor, estarà llest per Nadal

Tomeu Penya.

TW
0

No vol avançar el nom, «encara no el tenc massa clar, hi ha un parell de possibilitats», però finalment es decideix per «confessar-ne» un. El nou disc de Tomeu Penya tindrà, probablement, un títol revelador, que promet: Penya, al descobert. Aquest nom implica que serà un treball íntim?. «Bé, serà un treball personal, però per a tothom. Estic segur que la gent farà les cançons seves, com sempre», afirma el veterà cantautor de Vilafranca.

El músic no amaga la seva il·lusió en aquest nou treball. El disc està «molt avançat», i confia que pugui començar a vendre's per Nadal. «Confii que sigui el millor de la meva carrera», diu convençut. Una carrera llarga i una discografia que ho comença a ser. Aquest nou treball serà el disc número desset.

Penya al descobert, si es manté finalment el nom, estarà format per dotze cançons. Dotze temes completament nous i tots originals de Penya. «Hi haurà un poc de tot. Hi ha peces de country, de passar-s'ho bé i ballar, d'altres de més sensibles i balades, que és el meu terreny», apunta el músic, que ha comptat amb la col·laboració dels seus companys habituals.

Feia dos anys que Penya no treia un disc amb cançons noves. El darrer va ser un recopilatori de les seves cançons més romàntiques; abans, el gran èxit d'Una aclucada d'ull. Entre actuació i actuació "sabem que Tomeu no atura als estius" el compositor ha sabut trobar temps per compondre els nous temes. «Sempre estic fent feina, sempre tenc cançons al cap», comentà.

Editat per Picap i enregistrat en els estudis d'Ona Digital, el nou treball de Penya promet una nova dosi de bona música per als seus seguidors. «Ara tot just estam a la meitat del disc i jo esper que quedi bé. He anat a mirar molt les composicions, molt el conjunt, és per això que no m'he preocupat tant pel títol, sinó que ho he fet més pel conjunt», va concloure.

Temps de tardor, temps de gravacions

Sense cap mena de dubte, pels músics l'estiu és temps de concerts, de revetles, de mostrar en directe la feina de tot l'any. Quan arriba la tardor, els músics deixen enrere les actuacions en directe, arriba el temps de sembrar per poder recollir els nous fruits. I si és possoble, recollir-los abans que arribi Nadal, l'època de grans vendes del mercat discogràfic. Aquest ha estat el cas de Tomeu Penya, i també, com ja informàvem aquesta setmana, de grups com Cap on anam i la Cambra Jazz Trio. I això, de ben segur, només és el principi.