04/09/98 0:00
• Mostra
Avui s'inaugura l'exposició de Pere Quetglas, Xam, de forma simultània a la sales de Cultura Sa Nostra de Maó i Ciutadella. S'ha fet un muntatge en què s'exhibeixen obres dels diferents períodes artístics de Xam. La mostra, que comissaria Montserrat Borràs i coordina Francisca Niell, recull devers 35 quadres del pintor contemporani mallorquí, una selecció molt representativa de la seva producció pictòrica. Xam acudirà a la inauguració de la sala de Maó.
Les obres d'art donades a l'Estat en pagament d'imposts es mostraran en museus públics sense esmentar-ne el valor ni l'administrat que les ha donades per pagar el deute tributari. D'aquesta forma, les obres no es dipositaran en magatzem ni es cobriran amb teles i seran exposades fent figurar només l'autor de l'obra. Depenent del museu públic on s'exposin, podria reflectir-se també que la seva procedència és el pagament d'imposts, però en cap cas el valor o identificació del contribuent.
El director de la Reial Acadèmia Espanyola, Fernando Lázaro Carreter, prepara un llibre sobre les relacions de les llengües castellana i catalana des dels reis catòlics fins el 1936. , un dels anteriors llibres de Fernando Lázaro Carreter, ha venut ja més de 200.000 exemplars, cosa que suposa un gran èxit. L'editorial Círculo de Lectores està a punt de llançar-ne una edició en format popular. Fernando Lázaro Carreter ha manifestat que aquest nou llibre analitza «les relacions entre les llengües castellanes i catalanes des del matrimoni dels reis catòlics fins el 1936».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.