TW
0

El sindicat Satse ha posat a disposició del personal d'infermeria de les Balears un curs gratuït destinat «a formar i sensibilitzar a aquests professionals a la detecció i lluita contra la violència de gènere, perquè puguin oferir atenció integral i de qualitat».

El sindicat d'infermeria ha explicat que el curs, amb una durada de tres mesos, està dirigit a aquells professionals de les Balears que «juguen un paper molt important a la prevenció, detecció i actuació en els casos de violència de gènere».

Satse ha destacat que descobrir amb antelació aquests casos permet que es prenguin mesures de manera primerenca, el que és «fonamental en aquestes situacions». Per aquest motiu, «l'objectiu de la formació també és descriure el protocol d'actuació sanitària davant els casos de violència masclista, així com comprendre la situació, l'impacte i les cures de les víctimes».

El sindicat ha indicat que hi ha estudis «que demostren que el nombre de víctimes que confessen una situació de maltractament augmenta fins a un 20 per cent quan la víctima és atesa per infermers formats».

«Les dones que sofreixen violència de gènere actuen amb més freqüència a serveis sanitaris com Atenció Primària, Urgències, Obstetrícia i Ginecologia i Salut Mental, en els que el paper de l'infermer és fonamental», ha assenyalat Satse.

Entre els temes que es tractaran en el curs es troba l'origen, la contextualització i la legislació. «També la violència de gènere i la salut de les dones, així com la prevenció, la detecció i les mesures de sensibilització».

«Aquesta formació facilitarà el diagnòstic i afavorirà la creació d'un clima ideal que facilitarà l'atenció personalitzava amb la víctima. Jugarà un paper important l'assessorament i el suport psicològic», ha explicat el sindicat.