Aquesta campanya se centra en els símbols que avui dia encara romanen als nostres espais públics «per vergonya de les autoritats polítiques del sistema». «Encara que tenim lleis que obliguen a la retirada d'aquesta simbologia les administracions competents no actuen si no és per instància d'algú altri», han explicat.
Per aquest motiu, han enviat peticions a tots els ajuntaments que encara tenen símbols que no s'han retirat d'acord amb el cens de símbols i llegendes del bàndol franquista que acompanya la llei 2/2018 de 13 d'abril.
A més, arran de les darreres intervencions arqueològiques en les fosses del cementeri de Son Coletes a Manacor i a Bunyola, el PCTE Illes Balears ha iniciat una campanya agitativa favor de la recuperació dels represaliats del franquisme i la devolució de les restes a les seves famílies i per a assenyalar els responsables d’aquesta repressió a Mallorca i els seus hereus, que «a més d’ocupar posicions prominents encara compten amb multitud d’elements commemoratius i d’exaltació de la dictadura i els seus executors als nostres pobles i ciutats».
Així, el PCTE Illes Balears fa una crida per la recuperació de les víctimes de la repressió feixista i l’eliminació dels símbols que glorifiquen el cop d’estat. «Davant la passivitat de les institucions i el seu incompliment de la Llei de Memòria Històrica i la Llei autonòmica de Memòria i Reconeixement democràtic de les Illes Balears llancem aquesta campanya destinada pressionar perquè s’executi. Només mitjançant una pressió constant per part de la classe treballadora i el partit pot realitzar-se la reivindicació democràtica de la Memòria Històrica», han explicat.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
No estic d'acord amb el pensament comunista i penso que el seu ideari, actualment és molt obsolet i fora de mida. Tot i aixó, estic molt a favor i per què no dir-ho, agraït, de que algú faci la feina de socialista, veient el comportament dels que en tenen la fama i en canvi son tan capitalistes com el que més. Espero i desitjo que al menys a les properes eleccions puguin convèncer als que no tenen gaires més opcions d'esquerres i així, eliminar uns quants "barones" dels parlaments i congrés.