El col·lectiu 'Vianants en lluita' ha demanat aquest dilluns que Palma sigui declarada 'ciutat 30', la qual cosa implica que s'estableixi un màxim de 30 quilòmetres per hora (km/h) a la ciutat, i, així mateix, també han reclamat que s'intensifiquin els controls i es modifiqui el disseny d'alguns carrers per a garantir els desplaçaments per als vianants assegurances.
Demanen limitar la velocitat a 30 km/h dins Palma
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I aquesta mesura, també afecta als autobusos i als taxis que circulen a tota llet i es passen els semàfors en vermell constantment i impunement?
La velocitat de 30 km/hora ès massa. ha de esser la de 20 km/hora. La de 30 ès excessiva per ciclistas, ès excessiva per patinets electrics, etc. També se ha demanar la supressió dels aparcaments a la via pública. Que se obligui a tenir aparcament o cotxera, custòdia per bicicletas, patinets, etc. Cap vehicle privat ha de poder aparcar a la via pública, ja que ès patrimoni de tots els ciutadans i no dels que tenen vehicle. Tampoc el batle i regidors tenen soberania de decidir sobre la imposició de tarifas de aparcaments, utilització de terrassas sobre la via pública, no són de la seva propietat. Las vias són per circular. Las voreras i plaças no són per utilitzar els bars i restaurants.
Una excelent i necessaria proposta, però abans cal disposar de transport públic suficienti eficient per anar a tots els destins rellevants de Palma.