D'aquesta manera, el Govern col·laborarà amb l'Ajuntament de Pollença per a dotar fons per a minimitzar les pèrdues causades per les inundacions sofertes per les pluges, d'entre 170 i 180 litres per metre quadrat, que varen provocar en unes poques hores el desbordament dels torrents que desguassen a les valls d'en March, el de Colonya i el de Can Aixartell.
El conveni de col·laboració habilita la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, a aportar a l'Ajuntament de Pollença un màxim de 200.000 euros, que representa un 25 per cent de la valoració inicial dels danys ocasionats, i que serviran perquè el consistori financi obres de reparació tant en infraestructures públiques com a béns privats.
Tal com han remarcat, aquesta aportació no s'haurà de detreure de l'import que correspongui destinar a Pollença, en virtut de la seva participació en els diferents criteris de repartiment del Fons de Cooperació Local en 2019.
Aquest fons, que el Govern destina anualment a tots els municipis de les Balears, preveu la possibilitat que es puguin acordar convenis de col·laboració, tant amb municipis com amb altres ens locals, per a objectius determinats no previstos d'inici en els criteris de repartiment previstos a tots els efectes, sempre que concorrin circumstàncies excepcionals i d'interès públic.
Referent a això, l'Ajuntament de Pollença va dirigir al novembre un escrit a la Conselleria en què es detallava la valoració inicial dels danys causats per les inundacions, que van arrossegar una gran quantitat de material erosiu que va fer malbé diverses infraestructures, i van provocar desperfectes en habitatges, vehicles, motors, piscines i galliners.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Uns doblers ben emprats. Quan no se roba, hi haxdoblers per cobrir les necessitats.