El regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, ha considerat «molt important» iniciar el debat públic de la idoneïtat de la modificació de l'ordenança de circulació que permeti avançar cap a un trànsit calmat a Palma.
Ferrer ha explicat que aquesta modificació s'haurà de dur a terme durant el proper mandat i haurà d'incloure noves mesures que millorin la circulació. Així mateix, ha comentat que l'ordenança haurà d'incloure la limitació de la velocitat a 30 km / ha almenys tots els vials d'ús local i veïnal i d'un sol sentit. «És una reclamació dels col·lectius com Amics de la Terra, Biciutat Mallorca i Vianants en Lluita», ha afegit el regidor.
Així ho ha indicat Ferrer després que l'entitat d'àmbit estatal Xarxa de Ciutats per la Bicicleta (RCxB) hagi manifestat el seu suport a la iniciativa de Barcelona de prohibir la circulació de les bicicletes a la vorera i apostar per les 'ciutats 30'.
«El missatge de RCxB reforça la política de Mobilitat de Palma d'avançar cap a un trànsit calmat que s'ha seguit aquesta legislatura sumant quilòmetres de carril bici, zones ACIRE i zones 30», ha manifestat. Igualment, Ferrer ha lamentat que «a Palma, històricament, no sempre hi ha hagut unanimitat política al creixement de la bici com a alternativa a la ciutat».
En els darrers quatre anys l'Ajuntament ha executat a Palma una sèrie de mesures, com el creixement de la xarxa de carrils bici o de la xarxa de zona 20 km / hi 30 km / h, amb l'objectiu que la bicicleta guanyi espai en la calçada, i no a la vorera.
Cort aposta per iniciar un debat públic per avançar cap a un trànsit calmat a Palma
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ja és ben hora de tenir consideració per als que no els queda més remei que anar a peu i no hagin de batallar amb patinets, bicis i altres mecanismes per la voravia. A vegades ha acabat malament com deuen tenir constància als centres de salut!
Un emotiu recolçament a aquest convid. Menys velocitat als carrers, menys soroll i fums. I més seguretat pel lleure i moure's fora casa. I mensy consumisme contagiós. No tot han de ser grans superficies de lleure consumista. Amb art i sezill, Tonucci, un dibuixant conegut, ja fa dècades reivindicava el carrer tranquil pels infants. Si hi cercau dibuixos als seus libres gaudireu. Ànims biciclistes, repartidors i comerç de barris. I infants i adults per la salut popular :-)