TW
0

La Conselleria de Medi ambient, Agricultura i Pesca ha invertit 180.000 euros provinents de l'impost de turisme sostenible en el torrent de Sant Miquel de sa Pobla. Segons ha explicat aquest dimecres la Conselleria, les intenses pluges del setembre del 2015 provocaren despreniments d'un tram del mur de la canalització i nombrosos desperfectes.

Per aquest motiu, s'ha posat en marxa la licitació de reconstrucció i condicionament del llit del citat torrent. Les propostes d'obra es poden presentar fins a principis de febrer i està previst l'execució de l'obra en tres mesos. Les obres consisteixen a condicionar el llit del torrent afectat i reconstruir 69 metres del mur, a més de rehabilitar 96 metres posat que el seu esfondrament posava en perill la soscavació del marge i la possible afecció al pont amb l'objectiu d'augmentar la capacitat de desguàs i reduir, així, el risc d'inundacions.

En el marc del contracte del servei de neteja, adequació i millora de torrents, s'han fet en el torrent de Sant Miquel 2.000 metres de retirada de vegetació a més de la recuperació del talús per la zona de l'alzinar. D'aquest mateix contracte de neteja, a Mallorca ja s'ha intervengut en el torrent de la Riera de Palma, el torrent Gros de Palma, en el torrent de Son Morro, en el torrent de Muro, en el torrent de Vinagrella de Llubí i una intervenció de poda d'arbres en el torrent de Coa Negra de Marratxí.